Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2010 00:31 - Алжирка-очи като бездънна яма!
Автор: aljira Категория: Други   
Прочетен: 7004 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 07.12.2010 20:13


Помня разказа на един  приятел на моите родители,който беше работил като доктор в Алжир  преди години.
Разказваше за природата,за храната,за бита и облеклото ,обичаите
но това,което е останало и до сега следа в детското ми тогава съзнание бяха думите му..за Алжирската Жена.

Преди да разкажа спомените си ще се опитам да обрисувам визията на една алжирка,която е традиционно облечена.Както изисква нейната религия и положение в обществото тя задължително трябва да е покрита.

http://www.flickriver.com/photos/dzair_my_love/4378804457/
image
навремето в Алжир жената е носела-
- Le haпk -това е Бяла Бурка ,придружена с бял никаб

http://hgsavinagiac.over-blog.com/article-voile-islamique-integral-et-burqa-des-faits-pour-batir-son-opinion-53671199.html

ето как е изглеждала алжирската дама в традиционното си облекло 
image image

И така.....
виждат  се само Очите на Дамата

и точно за тези очи пазеше спомени българският доктор
Той разказваше...
- Жените там,се разхождаха покрити в бяло...обичаха да пазарят и да се движат на групи. Не се спираха и не се заговаряха с непознати,така както изискваше етиката и моралът им.Всъщност от тях не се виждаше Нищо....освен очите.Но какви очи имат арабските дами...Думите са безсилни да ги опишат.Не случайно са възпети в стихове и песни...Това са  едни огромни,дълбоки лешникови очи-меки и топли,като кадифе...
Ако случайно  засечеш погледът на жената ..то ще е само за секунда ,защото веднага срамежливо ще се сведе очи и бързо ще извърти глава....
но у теб ще остане чувството,че си видял нещо рядко и дълго ще пазиш спомена за онзи влажен и топъл поглед,който пробужда в душата ти чувсто,че си се докоснал до нещо чисто и ангелско....
Умее алабската жена да говори с очи. Усвоила е до тънкости уменнието да подчертава красотата на очите си...так е!-жената търси да покаже винаги красотата в себе си,около себе си...А ако се вярва на народните мъдрости-че очите са извор и на душата...то дущата на алжирката ще е като бездънна яма,толкова отромни и големи са очите и.....

 
Ахххх много обичах да слушам този Доктор.Беше практикувал из много страни и имаше много впечатления и познания.
Сега,след години ,съвсем случайно сърфирайки из Интернет пространството попаднах на един материал във дамско списание,което описваше начинът на гримирване на Арабската дама
 http://www.belladonna-bg.com/2010/08/arabski-grim-urok.html

и ....си спомних за разказа на Докторът

Статията в списанието ми направи също силно впечатление,защото макар и на картинка ,красиво  гримираните очи на дамите ме накараха да се възхитя и да се замисля.....
Как непозната  дама може да бъде така магнетична и загадъчна и да предизвика такава буря от чувства,преминаващи в спомени....само с Един свой поглед?!?!
Спомних си и за песнтта-Chehilet Layani - Nice Eyes 
http://www.youtube.com/watch?v=RTPYysXrJD4&feature=related
 







Тагове:   яма,


Гласувай:
3



Предишен постинг

1. анонимен - Аз също съм имала момент на запле...
05.12.2010 01:34
Аз също съм имала момент на запленяване от очите на мъж.Толкова тиха сила ,толкова воля и толкова любов прочетох в тях, че завинаги останаха в мен.Там , в тях се загубих и те ме завладяха завинаги.Понякога съм виждала плахост и скрита тревога, друг път прочитах упорство.Неведнъж ме изгаряха с дяволит поглед примесен с обич.Толкова романтика изпих от този поглед.Отчаяно съм станала пленница и завинаги ще съм вярна на притежателя на тези очи.Обичам го ,любовта ,която струи ме изгаря
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: aljira
Категория: Туризъм
Прочетен: 154144
Постинги: 32
Коментари: 7
Гласове: 147
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930